Vraag jij je soms af waarom je er niet in slaagt een dieet vol te houden?

Waarom het jouw vriendin wel lukt om af te vallen en jou niet?

Waarom het zo moeilijk is om die slechte eetgewoontes af te leren?

Stefanie helpt je zoeken naar antwoorden in het online mini-traject ‘slechte eetgewoontes herkennen en voorkomen’.

Gedachten en gevoelens spelen een grote rol bij eten en diëten, het zijn factoren die ons onbewust afleiden van ons doel, namelijk gezonder eten. De sleutel tot een blijvende verandering van ons eetpatroon ligt dikwijls niet in WAT je eet, maar WAAROM je eet. Jouw type eetgedrag bepaalt welke benadering jou de meeste kans op succes geeft. Er bestaan immers een aantal verschillende types eetgedrag:

LIJNGERICHT EETGEDRAG

Een lijngerichte eter zet zichzelf constant op dieet, waardoor je uiteindelijk continu honger hebt en sneller grijpt naar “verboden voedsel”.  Dat is een sein van je lichaam dat het bepaalde voedingsbestanddelen mist. Bovendien is dit ook psychologisch, want wat je niet mag eten, lijkt altijd aantrekkelijker. 

EXTERN EETGEDRAG

Een externe eter wordt geleid door voedselprikkels zoals geur en smaak en heeft het moeilijk om gevoelens van honger en van verzadiging te interpreteren. De valkuil voor een externe eter is het blijven doorgaan met eten zelfs wanneer de verzadiging bereikt is.

EMOTIONEEL EETGEDRAG

Een emotionele eter heeft dan weer de neiging meer te gaan eten bij negatieve emoties zoals angst, boosheid of verdriet. Dan eet je niet zozeer uit honger maar gebruik je eten als een manier om met negatieve emoties om te gaan en zo als het ware verdriet en boosheid weg te eten. Bovendien is de vicieuze cirkel nabij: stress leidt tot meer eten en meer eten leidt opnieuw tot stress.

Samen met Stefanie onderzoek je in het online mini-traject welk type eter jij bent, wat aan de oorsprong ligt van jouw eetgedrag en welke aanpak jou de meeste kans op succes geeft.

Wat kan je verwachten na het volgen van deze online masterclass van vier weken?

  • Meer grip op wat je eet
  • Inspiratie over wat je kan eten
  • Meer ruimte in je hoofd en dus meer tijd om te besteden aan zaken die je energie geven

Wil je graag als eerste alle informatie ontvangen over het online mini-traject ‘slechte eetgewoontes herkennen en voorkomen’, schrijf je dan zeker in via deze link: https://www.flexmail.eu/f-44ebc7ef23be099b

Succes!

CategoryGeen categorie