Joepie… Ik ben te zwaar…

Waauw wat een record, maar… inderdaad niets om trots op te zijn… Nog nooit zijn er zoveel Belgen met overgewicht en obesitas als in de laatste 20 jaar, dat concludeert Sciensano, het Belgisch instituut voor gezondheid.

Maar liefst 49,3 procent van de Belgen heeft overgewicht en 15,9 procent is obees.

Echt zorgwekkende cijfers volgens specialisten. Misschien denk jij ook “och een kilootje meer, dat zal nu niet het verschil maken”, maar weet dat overgewicht heel zware gevolgen kan hebben voor de gezondheid.

Alhoewel we langs alle kanten bestookt worden met het zogezegde “wonderdieet”, we worden er alleen maar dikker door: De ene week moeten we koolhydraatarm eten, de week erna is het glutenvrij en dan opeens blijkt het keto dieet dé oplossing te zijn… 

Wat wordt het volgende week?
Duidelijk dat er nood is aan correcte, wetenschappelijk onderbouwde informatie en begeleiding: Zo lanceerde de HGR nieuwe voedingsaanbevelingen. Het uitgangspunt is niet om meteen de obesitatsproblematiek aan te pakken, echter wel om alle Belgen gezond te doen eten.

De 5 belangrijkste vuistregels hierbij zijn:

  1. Eet elke dag minstens 125g volle graanproducten (in functie van je persoonlijke energiebehoefte)
  2. – Eet elke dag 250g fruit (ongeveer 2 stukken): de voorkeur gaat uiteraard naar vers fruit zonder toevoeging van suiker of vet (een banana split is hier dus zeker geen goed voorbeeld 😉 ) 
    – Eet minstens 300 gram groenten per dag
  3. Vervang ten minste een keer per week vlees door peulvruchten
  4. Eet dagelijks 15 tot 25gram noten of zaden zonder zoute of zoete omhulsels, ongeveer een handvol dus. De voorkeur gaat uit naar producten rijk aan omega-3 vetzuren
  5. Beperk de zoutinname

Opvallend hierbij is dat ook de duurzaamheid van de voeding wordt meegenomen, en eten mag ook gezellig zijn. ‘Samen eten komt zowel het individu als de samenleving ten goede’. Heel wat sociale voordelen als je samen eet, maar hier hangt meteen ook een waarschuwing aan vast: Gezellig hoeft geen vrijgeleide voor alcohol te zijn, nog steeds HET voedingsmiddel met de meest negatieve invloed op de volksgezondheid.
 
Wie echter zijn gewichtsprobleem wenst aan te pakken, moet ook aandacht besteden aan de energie-inname. ‘Gezond is niet altijd gerelateerd aan energiebeperkt’.

Laat dit dat net onze specialiteit zijn!

Heb jij ook de indruk dat die kleerkast van jou alleen maar te kleine maten bevat, ben jij er rotsvast van overtuigd dat je elke maandag weer van start zal gaan… En diep van binnen weet je dat dit alleen maar over uitstel gaat, dan is het misschien nu het moment om je als VIP te laten begeleiden bij ons.

Wij hebben een 6-maanden begeleiding uitgestippeld, waar wij je alle nieuwe inzichten en gewoontes aan- en afleren om daarna perfect je gewicht onder controle te houden.

Wil jij nu echt eens weten hoe het echt moet, ben je klaar om te investeren in je gezondheid om er voor eens en voor altijd komaf mee te maken, dan kunnen wij jou helpen.

Met ons “Fit, gezond en energiek” programma gaan wij jou in 6 maanden tijd helemaal gaan transformeren.

Alle facetten worden aangepakt zodat je nadien echt weet hoe het moet. Ben je het beu van telkens opnieuw te moeten beginnen, telkens weer andere verhalen te moeten aanhoren, dan is het NU het moment om in te schrijven, heel wat mensen zijn jou reeds voorgegaan.

Er zijn nu weer 2 plaatsjes vrij voor dit traject. Haast je dus en twijfel niet, want de volgende kunnen pas over 6 maanden terug starten.

Wil je graag meer info: Vraag vrijblijvend een gesprek aan, dit kan online via deze link of neem telefonisch contact met ons op via 0476 36 68 68.

Groetjes,
Véronique, Stefanie en Michèle

P.S. OKTOBER is onze maand om “De Belgen te helpen afvallen” (zie onze burgemeesterchallenge). Daarom krijg je 10% korting op dit traject (tot 31 oktober a.s. geldig)




CategoryInformatie