“Ik probeer nu al een ganse tijd op mijn voeding te letten: Ik eet mager vlees, veel rauwkost en fruit en toch val ik geen gram af…”

Heel regelmatig horen wij dit, en uiteraard is dit heel frustrerend. Maar sowieso is hier iets anders aan de hand. Velen onderschatten de invloed van “dat ene glaasje maar…”

Hoe snel zeggen we niet, ‘het is vrijdag, een aperitiefje is nu wel op z’n plaats’. Iedereen kent het gevoel, je gaat naar een feestje, had goede voornemens, je ging van de broodjes, tapenade en ander lekkers afblijven. Maar na die glaasjes alcohol zijn alle voornemens weg! En nadien overheerst het gevoel van ‘ik heb opnieuw gefaald’.

Wist je dat alcohol veel energie levert (1g alcohol = 7kcal). Veel en/of regelmatig gebruik van alcoholische dranken maakt je dus dik. Bovendien zal alcohol door specifieke tussenkomst op de stofwisseling dikwijls tot gevolg hebben dat de eigen suikeraanmaak stil valt. Hierdoor kan enkele uren na alcoholgebruik een hypoglycemie ontstaan, hierdoor wordt de drang naar zoet nog extra gestimuleerd.

Wat kies je dan best? Een glaasje cava, champagne, droge witte of rode wijn. 1 Glas komt overeen met ongeveer 70 tot maximum 100 kcal. Vandaar is het aan te raden om enkel in het weekend alcohol te nuttigen, mannen wordt geadviseerd max 2 consumpties per dag, vrouwen adviseert men max 1 consumptie per dag in te nemen. Voorzie na elke alcoholconsumptie minstens 1 glas water erbij! Weet dat alcohol enkel om te genieten is en geen dorstlesser is.

Tournéé Minérale is de ideale test om het verschil eens aan te voelen. Een maand zonder alcohol zal ervoor zorgen dat je:


– Minder zal toegeven aan de verleiding die alcohol met zich meebrengt;

– Beter zicht hebt op het totaal aantal kcal die binnenkomt via voeding;

– Je fitter voelt;

– Jouw gewicht beter onder controle hebt!

.

Let wel op dat je je niet laat verleiden door al die alcoholvrije alternatieven. Velen van die cocktails worden op basis van fruitsap of sappen gemaakt. Nutritioneel gezien biedt dit tegenover een alcoholconsumptie weinig tot geen meerwaarde. Ga dan eerder voor een alcoholvrije en bovendien suikervrije cocktail met verse smaakmakers zoals vers fruit, kruiden (munt, basilicum, thee…)

Uiteraard is het niet de bedoeling dat je dit eeuwig moet volhouden, maar eenmaal je het verschil voelt zal het je misschien stimuleren om meer aandacht te schenken aan je alcoholconsumptie.

Want weet dat 1 glaasje per dag = 3 kg vetmassa per jaar.

Verbaasd van dit nieuws en heb je nood aan nog meer informatie of wil je graag hulp?

Je wilt heel graag gewicht kwijt maar het is voor jou zo moeilijk om vol te houden? Je wilt graag eens kunnen ventileren met gelijkgestemden? Sluit je dan aan bij ons totaal vernieuwd groepsprogramma. In 8 weken tijd een maatje minder, hoe mooi is dat niet?

We hebben 5 livemomenten (waarvan 1 beweegmoment en 1 kookworkshop) en 3 onlinemomenten. Ideaal dus voor iemand die de groepsdruk nodig heeft, maar niet veel tijd heeft en toch professionele hulp wenst.

Niet lang twijfelen, inschrijven is de boodschap want tot 1 maart a.s. heb je voordeelkorting! Kijk hier voor meer informatie én inschrijven!

Zit je met een vraag of heb je nood aan hulp, neem vrijblijvend contact met ons op info@dieetlecluyse.be of 0476/36 68 68.

Gezonde groeten,

Véronique, Stefanie en Michèle

CategoryInformatie