Dieet Lecluyse | Een ganse zomer volop genieten en niet bijkomen doe je zo!
Menu

Een ganse zomer volop genieten en niet bijkomen doe je zo!

door veronique 29 juni 2017

Het is zomer en de temperaturen swingen de pan uit! Ideaal om heerlijk licht en gezond te koken!

En ook voor de zomer hebben wij een heerlijk recept voor jou, een gezonde en zomerse groentelasagne op basis van courgettes, doperwtjes en geitenkaas! 
De courgettes zijn rijk aan vezels en bevatten bovendien amper calorieën. De doperwtjes vormen dan weer een goede bron van alfa-linoleenzuur, een vetzuur uit de omega3familie die je kans op hart en vaatziekten doet dalen. Gezond en lekker!

De link om het videorecept te bekijken vind je onderaan terug. 

De zomer is dan wel het mooiste periode van het jaar maar het is ook een moeilijke periode om je gewicht stabiel te houden. Natuurlijk heb je heerlijke lichte en gezonde maaltijden maar ja, wat is er heerlijker dan genieten van een lekker glaasje wijn, een lekkere bbq, of een lekker etentje met vrienden. 

Komen de kilo’s er bij jou ook vlot bij in de zomerperiode en op vakantie? Lees dan mijn 3 tips even goed door, zij helpen je om ook in de zomer op gewicht te blijven.

Tip 1. Drink voldoende water tijdens de dag

Wat is er zaliger dan een heerlijke frisse cocktail, onder een stralende hemel aan het zwembad of op het strand? Wees op je hoede, want dergelijke dranken bevatten heel veel suiker en bovendien zorgen ze ook voor een groter hongergevoel, waardoor je snel de neiging hebt om allerlei andere extra's te gaan eten. 

Drink daarom zeker 1,5 mineraalwater per dag en evt. afgewisseld met een suikervrije drank. Indien je een glaasje alcohol wenst kies dan beter voor een glas wijn of een glas cava, maar doe altijd wat water bij de wijn....

Geniet bovenal van je glaasje wijn maar je dorst les je nog altijd met water.


Tip 2: Eet op vaste tijdstipppen en hou je hoeveelheid in de gaten

Eet 3 maaltijden per dag en sla zeker geen maaltijden over.

Hou rekening met jouw eetpauzes tussenin en zorg voor evenwichtige maaltijden:

1. Vul de helft van je bord met groenten.
2. Vul een vierde met vlees, vis of eieren.
3. Vul een vierde met aardappelen, rijst of pasta (liefst volkoren).
4. Neem dan nog een stukje fruit als dessert of eventueel een mager melkproduct.
5. En drink vooral ook heel veel water tussenin!

Tip 3: Blijf bewegen in de zomer, ook op vakantie!

Het blijkt dat we het meest verdikken tijdens een strandvakantie. Niet te verwonderen: door te luieren op het strand of heen en weer te wiegen in een hangmat, verbrand je amper calorieën. Nochtans zijn er op de meeste vakantiebestemmingen tal van bewegingsmogelijkheden.

Verken de buurt op een gehuurde fiets of trek er te voet op uit. Zwem elke ochtend baantjes in het zwembad, bij voorkeur op een nuchtere maag (dan verbrand je meer calorieën). Je zal verbaasd zijn hoe goed je je de rest van de dag voelt. Aquagym (vaak aangeboden door het hotel) of simpelweg wandelen in de zee of het zwembad, doet je spieren extra werken door de weerstand van het water. Bovendien koelt je lichaam meteen af door het water, win-win dus!


En…. als de zomerkilootjes er toch aangekomen zijn, op 25 september start terug het Groepsprogramma Een maatje minder in 10 weken! 


Wil je meer informatie over dit 10-wekenprogramma? Contacteer me vrijblijvend voor meer informatie of neem een kijkje op mijn website. En wil je er zeker bij zijn: Schrijf je hier dan nu alvast in dan ben je zeker dat je voornemens zullen gerealiseerd worden! 

Ik wil je bij deze alvast een hele fijne zomer en vakantie toewensen!

 

Klik hier om het filmpje van de heerlijke Zomerse Groentenlasagne te bekijken!

Klik hier om het filmpje van de heerlijke Zomerse Groentenlasagne te bekijken!

Trefwoorden:

Reactie toevoegen



biuquote
Loading






Een afspraak maken Gratis e-course

Recente blogberichten


Dieet Lecluyse op Facebook

Webdevelopment by AtMires